In het teken van ’to give is to receive’ hierbij 15 tips voor verkoopstyling voor jullie! bij verdere vragen mag je gerust contact met me opnemen!
Tip 1:
Begin vast met inpakken. Je gaat toch verhuizen, dus waarom niet nu? Hoe minder vol de woning is, hoe beter (KOPERS KOPEN IMMERS RUIMTE). Verlies daarbij niet de sfeer uit het oog.
Tip 2:
Maak onafgemaakte klussen af. Denk bijvoorbeeld aan een loszittende deurkruk of toiletbril,
afgebladderde verf enz.
Tip 3:
Zorg voor voldoende licht. Zorg ervoor dat in donkere ruimtes de verlichting aan is voordat de bezichtiging plaatsvindt.
Tip 4:
Maak niet alleen binnen verkoop klaar maar ook buiten. Haal onkruid weg, zet zo nodig de tuinset buiten.
Tip 5:
Maak alles goed schoon. Vooral de badkamer, toilet en keuken verdienen extra aandacht.
Tip 6:
Een interieur wordt beoordeeld op de vier zintuiglijke waarnemingen ( voelen, zien, ruiken en horen ).
Tip 7:
Potentiële kopers willen graag uit elk raam kunnen kijken. Was de ramen en haal eventuele obstakels weg.
Tip 8:
Haal zoveel mogelijk persoonlijke spullen weg. Denk daarbij aan post, foto’s, kindertekeningen, rondslingerende kleding.
Tip 9:
Zorg ervoor dat het fris ruikt: ventileer de badkamer, verschoon de vuilnisbak en haal asbakken en kattenbakken weg.
Tip 10:
Laat geen dierenbenodigdheden zoals kattenbakken en etensbakjes staan.
Tip 11:
Zorg dat de kijkers overal bij kunnen. Sluit vooral geen ruimtes af. Dit geeft kijkers de indruk dat u iets te verbergen heeft.
Tip 12:
Is de bezichtiging ’s avonds, zorg dan dat de buitenverlichting aanstaat.
Tip 13:
Zorg dat de woning verwarmd is bij een bezichtiging in de winter.
Tip 14:
Zorg ervoor dat u tijdens de bezichtiging niet thuis bent. Zo ook uw huisdieren niet. De makelaar moet de potentiële kopers het idee kunnen geven dat het hun huis is en dat gaat nogal moeilijk als er nog iemand aanwezig is.
En tot slot:
Tip 15:
Een lege woning verkoopt slecht (en het gaat al niet zo snel!). De gemiddelde kijker kan een lege ruimte niet goed inschatten. Bedenk dat een lege ruimte letterlijk verlaten en troosteloos oogt op de foto. Kijkers klikken op woningsites daardoor eerder weg of klikken de woning zelfs helemaal niet aan.